вчитель-методист, вчитель початкових класів СЗШ І-ІІІ ст. №10, керівник спільноти "Педагогічний інтенсив"
Інструменти для вчителя.Інтерактивний плакат як засіб візуалізації навчального процесу
З кожним роком зростає потреба в знаходженні ефективних засобів навчання, які допоможуть підвищити представлення навчального матеріалу, зацікавити учнів, підвищити їх мотивацію до вивчення предмета, стимулювати розумову діяльність і розвивати творчий потенціал. Працюючи над проблемою я переконалась, що за умов впровадження формувального оцінювання важливими є підтримка групових та індивідуальних форм вивчення предметів у молодших школярів, створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання, підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення предмета. Для реалізації цих завдань створюю і використовую інтерактивні плакати, як засіб візуалізації навчального процесу.
Використання інтерактивних плакатів в навчальному процесі сприяє тому, що учні краще сприймають матеріал, підвищується інтерес до предмета, підвищується ефективність їх самостійної роботи та впливає на якість формування практичних умінь і навичок. Плакати формують уміння самостійно працювати з джерелами інформації, дають змогу учню бачити результат та оцінку своєї праці, можливість знайти правильну відповідь, поглибити знання. Така форма моєї роботи на уроках забезпечує максимальну взаємодію учня з вмістом даного освітнього ресурсу на всіх етапах засвоєння інформації. Його використання допомагає мені в цікавій і доступній формі ознайомити учнів з новим матеріалом, засвоїти ключові поняття, загальні закони, дозволяє організувати самостійну пізнавальну діяльність і, крім отримання предметних знань з предмета, засвоїти універсальні навчальні дії: аналіз, синтез знань, порівняння, узагальнення та інші.
Для успішного створення навчальних інтерактивних плакатів можна використовувати такі програми, як Microsoft PowerPoint, Smart Notebook, Adobe Flash, спеціалізовані сервіси мережі Інтернет. Найбільш популярними серед таких сервісів можна назвати Prezi, Glogster, Thinglink, LIno it, Padlet.
- Prezi (https://prezi.com/) – сервіс онлайн презентацій з оригінальною подачею контенту. Всі елементи презентації розміщуються на одному великому аркуші і з’єднуються між собою. При перегляді презентації сервіс пересуває цей аркуш, відображаючи послідовно кожну його частину, як окремий слайд. Дозволяє спільно працювати над презентацією, публікувати презентації в блозі або на сайті, зберігати презентації для автономного показу без використання.
- Glogster (http://edu.glogster.com/) – середовище для створення інтерактивних плакатів із можливістю вбудовування відео YouTube, аудіо кліпів, графіки, документів PowerPoint. Уся інформація розміщується на одній сторінці.
- LIno it (http://en.linoit.com) – універсальний онлайн сервіс для створення плакату. Потрібна інформації (текст, фото, відео, можна додавати текстові файли) розміщується у вигляді стікерів. Для роботи з сервісом потрібно зареєструватися. Плакат можна вбудувати на сторінки сайтів або блогів. Сервіс підтримує кирилицю. Увесь матеріал розміщується на одній сторінці. Створені стікери можна переміщувати, обертати, а також фіксувати їх положення. Є наявність інструментів для редагування й видалення стікерів-постів.
- Padlet (http://ru.padlet.com) – зручний, легкий інструмент, що надає можливість оформити плакат (дошку) й наповнити його даними, експортувати в різні формати, розмістити у соціальних мережах. Сервіс дає можливість розміщувати графічні, текстові, аудіо- та мультимедійні (відео або презентації) файли, посилання на веб-сторінки, нотатки, знімки з веб-камери. Сервіс повністю безкоштовний, не обмежує користувача в кількості створюваних плакатів (сторінок) і підтримує кирилицю.
Свої інтерактивні плакати я створюю на сервісі ThingLink .
ThingLink (http://www.thinglink.com.) - це сервіс, що дозволяє створювати мультимедійні плакати, а іншими словами, «розмовляючі картинки», на які наносяться маркери. При наведенні на них може з'являтися будь-який мультимедійний контент
- Комплекти електронних дидактичних матеріалів до уроку.
- Технологічні схеми для виконання певного виду завдань.
- Мультимедійні конспекти уроків.
- Інтерактивні блок-схеми для вивчення частин мови Тематичні збірники ресурсів в мережі Інтернет та медіа колекції.
- Маршрутні карти або карти подорожей.
- Інтерактивні плакати у вигляді проектів з певної тематики.
- Інтелектуальні карти для мозкового штурму з внесенням міток і коментарів групові віньєтки.
Також за допомогою сервісу Thinglink практикую:
· проектну та дослідницьку діяльність учнів;
· представлення результатів своєї діяльності;
· проводжу веб-конкурси, інтерактивні ігри або вікторини і т.д.
Зразок створеного мною інтерактивного плаката
«Подарунки. Зимові свята»
liveworksheets.com
liveworksheets.com
"Технології ніколи не замінять вчителя. Але вчитель, який ефективно застосовує технології для розвитку своїх учнів, замінить того, хто ними не володіє" Шеріл Нуссбаум-Біч
Під таким гаслом 20 лютого відбулось чергова зустріч «Педагогічного інтенсиву», що пройшла у форматі майстер-класу «Інтерактивний плакат як засіб візуалізації навчального процесу. Створюємо інтерактивний плакат "Міжнародний день рідної мови"»
У сучасних умовах, коли активно впроваджується змішана форма навчання, нам потрібні інструменти, які б полегшували нашу працю при навчанні онлайн і офлайн. Один із таких інструментів – платформа Тhinglink. Своїм досвідом роботи з цією платформою, можливостями ресурсу та практичними порадами що до створення інтерактивних плакатів, які містять весь необхідний навчальний матеріал на одному екрані, поділилася Леся Ковач , вчитель-методист СЗШ№10
Дякуємо Центрові професійного розвитку педагогічних працівників та Ірина Кизима за теплу атмосферу, підтримку і можливість зростати професійно.
А також Iryna Rikhter за поради та творчий неспокій!
Немає коментарів:
Дописати коментар